Clickwave-payoff-logo-Wit-1 (1)

7 voorbeelden van goede B2B content marketing campagnes

We weten allemaal hoe belangrijk goede content is… toch slagen zoveel bedrijven er niet in om contentcampagnes goed uit te voeren.

Ik had mijn eerste doorbraak met “goede content” toen ik voorbeelden bestudeerde van bedrijven die consistent uitstekende inhoud creëren.

In dit bericht heb ik 7 voorbeelden van b2b-content verzameld om je een diepgaande context te geven van hoe goede contentmarketing eruitziet.

We zullen ze één voor één behandelen om je te laten zien hoe het moet, zodat jij het ook kunt doen.

Bekijk de video bij dit blogartikel voor meer visuele inspiratie:

Voorbeeld 1: Randstad

De afgelopen jaren hebben we noodgedwongen veel thuis moeten werken door de coronacrisis. Dit heeft voor een enorme verandering gezorgd binnen het werkveld wereldwijd. De werknemers van 2022 hebben hele andere eisen dan werknemers uit 2019. Dit zorgt ervoor dat werkgevers, maar ook uitzendbureaus zich moeten aanpassen aan de nieuwe situatie. Een voorbeeld van een goede organische campagne is de thuiswerk-campagne van Randstad.

Wat is de content?

Zoekvolume vanaf 2015 tot en met 2022. Sinds 2020 is er een enorme groei in zoekvolume naar de term ’thuiswerk vacatures’

Randstad laat zien dat het inspeelt op de behoefte van de werkzoekenden. Dit doen zij door waardevolle content aan te bieden voor mensen die op zoek zijn naar thuiswerk vacatures of tips nodig hebben. Zo hebben ze om de hoofdpagina verschillende clusterpagina’s geschreven die allemaal met de hoofdpagina te maken hebben.

Randstad heeft de volgende pagina’s geschreven die de hoofdpagina extra autoriteit geven waardoor deze hoger komt in Google.

Voorbeeld 2: Ahrefs

Wil je iets weten over SEO? Dan kom je al gauw uit op een blogartikel van Ahrefs. Dit komt omdat zij een erg goede SEO strategie hebben ontwikkelt. Met de beginnershandleiding voor SEO geven ze websitebezoekers extreem veel waardevolle content. In deze serie artikelen van 6 hoofdstukken leer je alle basisprincipes van zoekmachineoptimalisatie, volledig gratis.

Bedrijf: Ahrefs
Content Type: Handleiding
Titel: Zoekmachine- optimalisatie | Een beginnershandleiding van Ahrefs

Waarom is deze pagina zo goed?

Ahrefs heeft een SEO tool ontwikkelt voor SEO experts. Het is voor hen belangrijk om als expert gezien te worden. Met deze handleiding kan Ahrefs beginnende SEO-specialisten aan zich binden door hen van veel informatie te voorzien. Wanneer deze SEO-specialisten ooit een goede SEO-tool nodig hebben zullen ze (als we Cialdini mogen geloven) wellicht gebruikmaken van de wederkerigheid en kiezen voor de Ahrefs SEO-tool.

Deze pagina staat op de nummer 1 positie in google op de zoektermen: ‘SEO uitleg’, ‘SEO handleiding’ ‘SEO voor beginners’

Facebook
Pinterest
Twitter
LinkedIn

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis niets op het gebied van zoekmachine marketing.